Tena acusa al PP i Veïns de “duplicar en dos anys el nivell d’endeutament del consistori i passar del 46% del 106%”.

El portaveu de BLOC-Compromís a Borriol diu que “PP i Veïns realitzen maquillatge financer al convertir les factures pendents en deute, que a més genera uns interessos del 6%”.

Els veïns de Borriol suporten un nivell d’endeutament per capita de 877 euros, la qual cosa representa pràcticament el doble de l’endeutament mitjà dels municipis de la província, de 487 euros. Així es desprén de les dades del Ministeri d’Economia del 31 de desembre del 2012, segons ha denunciat el portaveu de BLOC-Compromís a Borriol, Silverio Tena. El responsable del principal partit de l’oposició a Borriol ha afirmat respecte d’això que “la nefasta gestió de PP i Veïns està portant al municipi a la vora del precipici econòmic i la seua falta de responsabilitat l’acabaran pagant els veïns, ja siga a través de més impostos o de minva en serveis públics”. Tena ha afegit que “a pesar del maquillatge comptable de PP i Veïns, que han presentat un balanç de 2012 amb superàvit, la realitat és escandalosa, ja que en només dos anys, el PP i els seus socis han duplicat el nivell d’endeutament i han superat inclús els nivells legals”. De fet, el grau d’endeutament del consistori ha passat en només dos anys de suposar el 46% dels comptes municipals a sobrepassar el 106% al tancament de 2012.

Per a Tena, “el caos econòmic generat per la desastrosa gestió del PP i Veïns amenaça amb la fallida de l’Ajuntament i només beneficia els banquers” ja que “la pràctica habitual de l’equip de Govern és convertir en préstecs les factures pendents de pagament”. Segons Tena, esta pràctica, encara que camufla els resultats comptables de l’Ajuntament, en realitat “hipoteca el futur del municipi i a més genera grans pèrdues per al consistori, ja que l’Ajuntament es veu obligat a pagar interessos a la banca del 6%”.